اختلال در حمل و نقل هوایی فرانسه با اعتصاب کارکنان کنترل پرواز

این اتحادیه دو اعتصاب دیگر را برای روزهای 16 تا 18 آوریل (27 تا 29 فروردین) و 29 آوریل تا 2 مه (9 تا 12 اردیبهشت) برنامه ریزی کرده است.
کارکنان بخش کنترل پرواز فرودگاه ها مذاکره فوری با مسئولان حمل و نقل هوایی فرانسه را در مورد سازماندهی کارها و مقررات و نیز سن بازنشستگی خواستار شده بودند.
کارکنان برج های مراقبت معتقدند که با توسعه برنامه پروازهای ارزان قیمت، ساعات ترافیک هوایی افزایش یافته و این در حالی است که اقدامی متناسب با آن صورت نگرفته است. این کارکنان به روند افزایش وضع قوانین و مقررات تازه از سوی اتحادیه اروپا و پیچیده شدن شرایط کاری خود معترض هستند.
افزایش سن بازنشستگی نیز دلیل مهم دیگر اعتصاب امروز محسوب می شود؛ دولت فرانسه سن بازنشستگی کارکنان مراقبت پرواز را برای سال 2015 میلادی 59 سال درنظر گرفته است. پیش از این، کارکنان این بخش در سن 57 سالگی بازنشسته می شدند. 

منبع: http://www.irna.ir

/ 3 نظر / 58 بازدید
اسماعیل مطهری نژاد

هرچی هست که مشخصاً 4000 مرد اونجا کار میکنند و منتظر امتیازات انفرادی نیستند که حرکتهای حق طلبانه را به دیدهء مشکوک نگاه کنند.. مقامات غیر مسئول ما آموخته اند که با 50 تومن پس و پیش میتوانند شیرازهء ما را از هم باز کنند... چند روز پیش با عزیز کرده ای صحبت میکردم که شهره به زبانبازی و پیچاندن است، میگفت از کجا معلوم که حق با تو باشد، به حرمت سن و سال و سابقه اش پیش خودم گفتم که اگر همانند رئیس امور اداری مهرآباد پست ترا هم میگرفتند و مظلوم کشت میکردند، مهمان خودم میشدی و از حقوق پایمال شده ات میگفتی، حالا که محکم سرجایت نشسته ای و پرسابقه تر از شما درحال چک باطری و مأموریت باند هستند، صدا صاف میکنی و سینه جلو میدهی و از ناحق بودن عدالت خواهی و قانون طلبی و ضابطه مندی میگوئی... اینه روزگار ما و آن هست روزگار آنها. عزت هیچ ملتی با نشستن زیاد نمیشود..

سامورایی تنها

امروزه و هنوز هم اینجانب.برای گرد آوری بچه های مراقبت برواز در 28 ام هر ماه من را رهبر جنبش مالی میدانند و مخل امنیت برواز و امنیت ملی میدانند ولی سرکرده های شرکت همچنان من را به سر کارم در مراقبت برواز راه نمیدهند و از سال 1388 تاکنون من در خیابان هستم. در این هفت سال خیابانگردی. این هفت سال کار من در مراقبت برواز بر شده است و سال 1403 با سی سال بازنشست خواهم شد. از سال 1388 تاکنون دریافتی من صفر ریال است و صد در صد اموالم به جیب سرکرده های شرکت میرود. کل مسولین کشور هم در جریان هستند و سرسبرده سرکردههای شرکت هستند. تیم اداره حقوقی شرکت به نام رسولی نزاد از من شکایت کرده است و در دادسرای فرودگاه برونده افترا و نشر اکاذیب دارم. همه هم و غم این تیم این است که من را به زندان و بازداشتگاه و سبس شلاق در ملا کارکنان شرکت در محیط شرکت بفرستند. oiix.blogfa.com

اسماعیل مطهری نژاد

سامورائی عزیز، تنهائی شما با رهبری جنبش همخوانی ندارد، اگر یقین پیدا کرده اید که دوستان مراقبت پرواز تا این حد شما را تنها میگذارند و حاضر نیستند قدر شناس زحمات شما باشند و از طریق جامعهء کذائی یا به صورت خودجوش حامی شما باشند، بهتر است در روش خود تجدید نظر کنید. این که شما چه حرکتی در جنبش مالی انجام داده اید که مخل امنیت پرواز و امنیت ملی شده است ، نیاز به تعریف اصل ماجرا دارد، ولی تنها گذاشتن شما که عادت بدی از طرف همکاران است میتوانست با گل ریز کردن نفری ده ساعت اضافه کار ماهیانه به حساب شما که قبول زحمت کرده اید جبران شده تا اینگونه جنبشها ابتر نمانند. البته دوستانه عرض کنم که ناپخته عمل کردن بعضی از دوستان مراقبت در این امر، دردسرهائی برای کل مجموعه به وجود آورده است که حرکتهای حق طلبانه را بسیار کند کرده و باعث شده که همکاران سکوت و خودخوری را به حرکتهای حق طلبانه ترجیح بدهند. پیشنهاد من برای شما این است که مختصری از شرح ماجرا بعلاوه شماره حسابتان را در اختیار بگذارید تا بنده افتخار داشته باشم اولین کسی باشم که در حد بضاعت جبران صفر ریال شما را کنم. هرچه باشد نیت شما در جهت ارتقاء شغلی ما بوده است[گل]